A vártnál jobb negyedévet zárt a Philip Morris International
A Philip Morris International amerikai dohányipari nagyvállalat második negyedéves profitja és bevétele is felülmúlta az elemzői várakozásokat, részben a füstmentes dohánytermékek iránti élénk keresletnek köszönhetően.
A vállalat arról számolt be, hogy a június végéig tartó második negyedévben 1,57 milliárd dollár adózás utáni eredményt ért el, ami 1,01 dolláros részvényenkénti nyereséget jelent. Az egyszeri tételek nélküli 1,60 dolláros részvényarányos nyereség felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szereplő 1,47 dollárt.
A cég nettó bevétele éves összevetésben 14,5 százalékkal, 8,97 milliárd dollárra nőtt, meghaladva a 8,65 milliárd dolláros elemzői konszenzust.
A Philip Morris tavaly decemberben felvásárolta a Swedish Match svéd dohányipari vállalatot, amelynek legnagyobb piaca az Egyesült Államok volt, vezető márkája pedig a Zyn nikotinos tasak.
A Philip Morris jelentése szerint a Zyn amerikai értékesítési volumene több mint 50 százalékkal nőtt a második negyedévben, főként annak köszönhetően, hogy a füstmentes dohánytermékek egyre népszerűbbek a fiatal vásárlók körében. A nikotinos tasakokat gyártó dohányipari vállalatok a dohányzás kevésbé káros (füstmentes) alternatívájaként forgalmazzák ezeket a termékeket.
Forrás: Reuters,mti
(Képünk illusztráció!)