Még mindig gyakori a dohányzás a tartalomszolgáltatóknál
Ugyan már 2019-ben ígéretet tettek, egyelőre maradt a dohányzás a Netflix tartalmakban. A Truth Initiative nevű
nonprofit szervezet részletes adatokat közölt.
A Netflix vitte a prímet a streaming-szolgáltatók között, saját gyártású tartalmaiban lényegesen többször láthattak dohánytermékeket a nézők, mint a többi népszerű streaming-platformon. Bár hozzá kell tenni: az Amazon Prime, a Disney+, az HBO de a Hulu sem maradt el. A legtöbbet, a Queen’s Gambit-ben (A vezércsel) dohányoztak a 2020-as alkotások közül, 220 alkalommal, ezt a The Umbrella Academy (Az Esernyő Akadémia) követi 205 dohánytermék-ábrázolással, mindkét sorozat – gyakorlatilag- minden epizódjában látható voltak ilyen képsorok.
A legdurvább adat szerint azonban mégsem ez, hanem a Stranger Things jelentette, amelynek korábbi évadaiban, konkrétan a sorozat 2019-es évadjában 721 alkalommal láthattak dohányterméket a nézők.
A publikált adatok szerint, a Netflix 2020-as tartalmaiban, a 15-24 éves korosztályban legnépszerűbb tizenöt produkció hatvan százaléka tartalmazott dohánytermék-ábrázolást.
Forrás: Truth Initiative
Kép: Netflix