
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága tájékoztatót adott ki a dohányboltokban folytatott ellenőrzések során feltárt leggyakoribb hibákról, illetve hiányosságokról. A hatóság a hibák elkerülésére is megfogalmazott néhány javaslatot.
Örömteli hír az, hogy a hiányosságok többsége könnyen elkerülhető, a nyilvántartások pontos vezetésével, a változások határidőre való bejelentésével orvosolható. Érdemes kiemelni emellett a kopott, meghibásodott, törött cégérek és más arculati elemek problémáját is: mivel jogszabályi előírás ezek jól látható kihelyezése, így sérülés vagy elhasználódás esetén kötelező pótolni őket. Ezek az arculati elemek minden nap a szemünk előtt vannak, így megszokhattuk az állapotukat, azonban érdemes most "friss szemmel" ránézni a cégérre és a táblákra: valóban jól látható és olvasható mindegyik? Nincs rajta jelentős kopás vagy sérülés? Ha úgy úgy látjuk, hogy javításra vagy cserére szorulnak, mihamarabb gondoskodjunk az új elemek megrendeléséről: számolni kell azzal is, hogy a kért arculati elemek legyártása időigényes, így nem tudjuk másnapra lecserélni a megrongálódott tábláinkat.
Ha ennél részletesebben is érdekelnek a hatósági ellenőrzések tapasztalatai és a hibák elkerülésére tehető intézkedések, hallgasd meg az SZTFH Dohányügyi Igazgatóságának előadásait a május 9-i Trafikos Találkozón, illetve a
Tabak Akadémia országos rendezvénysorozat hozzád legközelebbi állomásán!
Az SZTFH tájékoztatóját
ITT lehet részletesen elolvasni!
Forrás: SZTFH
Képünk illusztráció!