Népszavazás határozza meg Svájcban a dohányreklámok jövőjét - FRISSÍTVE

svajc-cigi

Február 13-án, vasárnap tartanak népszavazást Svájcban arról, hogy szigorítsák-e, az uniós szabályozáshoz képest, lényegesen engedékenyebb dohánytörvényük, - jelen esetben – a dohánytermékek reklámozását korlátozó passzusait. A kezdeményezés célja, azon dohányreklámok tiltása, melyek eljuthatnak a fiatalabb generációhoz is.

Svájc eddig nem kifejezetten erőltette, a dohányreklámok korlátozását. Jelenleg a legtöbb dohányreklám nemzeti szinten legális, kivéve a televíziós és rádiós reklámokat, valamint a kifejezetten kiskorúakat célzó hirdetéseket.

Jean-Paul Humair, egy szenvedélybetegekkel foglalkozó genfi központ igazgatója, egy helyi lapnak úgy nyilatkozott: Gyakorlatilag teljes tiltást jelentene egy szigorúbb szabályozás, ráadásul nem kizárólag a cigarettára, hanem minden más dohánytermékre is vonatkozna.

A kezdeményezés ellenzői - köztük a kormány és a parlament - szerint a kezdeményezés túl messzire megy.

Patrick Eperon, egy munkaadói szervezet lobbistája és az új szabályozás ellenzőinek szóvivője, az AFP-nek azt mondta: Azzal, hogy a gyermekek védelme nevében gyakorlatilag minden dohányreklámot betiltanak, lényegében, a felnőtteket tekintik gyermekeknek.

Az elmúlt időkben, Svájcban néhány kanton már szigorúbb szabályokat vezette be. Ezen tapasztalatok alapján, a készülő új országos törvény, az eddiginél biztosan szigorúbb lesz.

A legutóbbi közvélemény-kutatások azt jelezték, hogy a választók többsége támogatja, a szigorítást.

Jelenleg a svájci felnőttek mintegy 27 százaléka fogyaszt dohányterméket, így talán jó eséllyel indulnak a szigorúbb szabályozást elérni kívánó szavazók. Egy azonban biztos: az ország 26 kantonjában, a kezdeményezés elfogadásához kétszeres többséget kell biztosítani.

(Euronews, swissinfo.ch, Al Jazeera alapján)

FRISSÍTÉS

A svájci szavazók 57 százaléka az ország dohánytörvényeinek szigorítására szavazott, ami lényegében azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden dohányreklámot betiltanak – írja az Al Jazeera.

A február 13-án tartott népszavazáson a szavazók 57 százaléka, - a 26 kantonból 16 - támogatta a dohányreklámról szóló törvény szigorítását. Ahogy korábban már mi is hírt adtunk róla, Svájc azon kevés gazdag országok egyike, ahol a legtöbb dohányreklám még mindig legális, kivéve a televíziós és rádiós, valamint a fiatalokat célzó reklámokat.


Legfrissebb híreink

Tabak Expo 2022 Kiállítás és Konferencia - részletes program

2022. szeptember 26.
Tabak Expo 2022 Kiállítás és Konferencia - részletes program


A Magyar Dohány Kiskereskedők Szövetsége és a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága büszkén mutatja be a 2022. október 18-án megrendezésre kerülő Tabak Expo 2022 Kiállítás és Konferencia részletes szakmai és kereskedelmi programját!

330 perc - Ennyi idő alatt kapták el a dohánybolti rablót -VIDEÓVAL

2022. szeptember 20.
330 perc - Ennyi idő alatt kapták el a dohánybolti rablót -VIDEÓVAL

Fegyveres rablással gyanúsítanak egy 20 éves nőt, aki késsel rabolt ki egy szigetszentmiklósi dohányboltot - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu oldalon.

Intertabac 2022 Dortmund - Az MDKSZ is jelen van az eseményen

2022. szeptember 16.
Intertabac 2022 Dortmund - Az MDKSZ is jelen van az eseményen

A Magyar Dohány Kiskereskedők Szövetségének delegációja is részt vesz, a németországi Dortmundban, megrendezett Intertabac dohányipari kiállításon. 

Nikotinmérgezést okozhat az Elf Bar magas nikotintartalma - VIDEÓVAL

2022. szeptember 10.
Nikotinmérgezést okozhat az Elf Bar magas nikotintartalma - VIDEÓVAL

Nikotinmérgezést okozhat az Elf Bar: a legkisebb, 800 szívásra elegendő töltésű termék nikotintartalma is 3-4 doboz hagyományos cigarettának felel meg, ezért a használata könnyen nikotintúladagoláshoz vezethet - közölte az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) pénteken az MTI-vel. Az OGYÉI közleménye szerint a vizsgálat eredményét a Nemzeti Népegészségügyi Központ (NKK) is megerősíti.

A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 13,1, ezen belül a szeszes italok 15,5 százalékkal drágultak.

2022. szeptember 08.
A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 13,1, ezen belül a szeszes italok 15,5 százalékkal drágultak.

Augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 15,6 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbiakat, egy hónap alatt 1,8 százalékkal nőttek - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az elemzők 15,7 százalékos augusztusi inflációt vártak.