Népszavazás határozza meg Svájcban a dohányreklámok jövőjét - FRISSÍTVE

svajc-cigi

Február 13-án, vasárnap tartanak népszavazást Svájcban arról, hogy szigorítsák-e, az uniós szabályozáshoz képest, lényegesen engedékenyebb dohánytörvényük, - jelen esetben – a dohánytermékek reklámozását korlátozó passzusait. A kezdeményezés célja, azon dohányreklámok tiltása, melyek eljuthatnak a fiatalabb generációhoz is.

Svájc eddig nem kifejezetten erőltette, a dohányreklámok korlátozását. Jelenleg a legtöbb dohányreklám nemzeti szinten legális, kivéve a televíziós és rádiós reklámokat, valamint a kifejezetten kiskorúakat célzó hirdetéseket.

Jean-Paul Humair, egy szenvedélybetegekkel foglalkozó genfi központ igazgatója, egy helyi lapnak úgy nyilatkozott: Gyakorlatilag teljes tiltást jelentene egy szigorúbb szabályozás, ráadásul nem kizárólag a cigarettára, hanem minden más dohánytermékre is vonatkozna.

A kezdeményezés ellenzői - köztük a kormány és a parlament - szerint a kezdeményezés túl messzire megy.

Patrick Eperon, egy munkaadói szervezet lobbistája és az új szabályozás ellenzőinek szóvivője, az AFP-nek azt mondta: Azzal, hogy a gyermekek védelme nevében gyakorlatilag minden dohányreklámot betiltanak, lényegében, a felnőtteket tekintik gyermekeknek.

Az elmúlt időkben, Svájcban néhány kanton már szigorúbb szabályokat vezette be. Ezen tapasztalatok alapján, a készülő új országos törvény, az eddiginél biztosan szigorúbb lesz.

A legutóbbi közvélemény-kutatások azt jelezték, hogy a választók többsége támogatja, a szigorítást.

Jelenleg a svájci felnőttek mintegy 27 százaléka fogyaszt dohányterméket, így talán jó eséllyel indulnak a szigorúbb szabályozást elérni kívánó szavazók. Egy azonban biztos: az ország 26 kantonjában, a kezdeményezés elfogadásához kétszeres többséget kell biztosítani.

(Euronews, swissinfo.ch, Al Jazeera alapján)

FRISSÍTÉS

A svájci szavazók 57 százaléka az ország dohánytörvényeinek szigorítására szavazott, ami lényegében azt jelenti, hogy gyakorlatilag minden dohányreklámot betiltanak – írja az Al Jazeera.

A február 13-án tartott népszavazáson a szavazók 57 százaléka, - a 26 kantonból 16 - támogatta a dohányreklámról szóló törvény szigorítását. Ahogy korábban már mi is hírt adtunk róla, Svájc azon kevés gazdag országok egyike, ahol a legtöbb dohányreklám még mindig legális, kivéve a televíziós és rádiós, valamint a fiatalokat célzó reklámokat.


Legfrissebb híreink

Írország is állami licenszhez köti a dohánytermékek kiskereskedelmét

2023. június 07.
Írország is állami licenszhez köti a dohánytermékek kiskereskedelmét

A Dohány Kiskereskedők Európai Szövetsége (CEDT) útján kaptuk a hírt ír trafikos kollégáinktól, hogy Írország kormánya a múlt héten fogadta el azt a jogszabályt, amely jelentősen átalakítja a dohánytermékek kiskereskedelmi rendszerét és megerősíti a fiatalkorúak védelmét. Az új szabályozást júliusban léptetik életbe.

Mik a leggyakoribb hibák a dohányboltokban?

2023. május 02.
Mik a leggyakoribb hibák a dohányboltokban?

A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága tájékoztatót adott ki a dohányboltokban folytatott ellenőrzések során feltárt leggyakoribb hibákról, illetve hiányosságokról. A hatóság a hibák elkerülésére is megfogalmazott néhány javaslatot. 

SZTFH rendelet a kötelező szakmai képzésről

2023. április 21.
SZTFH rendelet a kötelező szakmai képzésről

Megjelent a dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységet végző személyek országos képzési rendszeréről szóló 8/2023. (IV. 11.) SZTFH rendelet. Erről a hatóság a cikkben található közleményben adott tájékoztatást.

A Continental 17 százalékkal emelte munkavállalói bérét

2023. április 20.
A Continental 17 százalékkal emelte munkavállalói bérét

A több mint 500 munkavállalót foglalkoztató Continental Dohányipari Zrt. 17 százalékkal emelte munkavállalói bérét, a cafeteria keretösszegét 10 százalékkal növelte, és bruttó 214 millió forintnyi jutalmat is szétosztott - közölte  Sátoraljaújhely egyik legnagyobb munkaadója az MTI-vel.